ŽERSEJ I PLETENA(triko) TKANINA

Ove vrste tkanina su meke i prianjaju uz telo. Vrlo su rastegljive što im ujedno daje posebnu udobnost pri nošenju.

Pri radu sa ovim tkaninama treba koristiti sledeće savete:

– Da bi se sačuvala rastegljivost, šavove treba štepati sitnim cik-cak bodom (širina šava 1/2 do 2 mm, dužina 3-4 mm). Na novijim mašinama postoje i specijalni bodovi za žersej, (proveriti u uputstvu za mašinu za šivenje). Idealne su overlok mašine.

– Za šivenje ovih tkanina treba koristiti „streč iglu”. Ova igla ima zaobljen vrh, tako da neće oštetiti nežnu teksturu tkanine.

– Ivice dodataka šava  i poruba porubljuju se krupnim cik-cak bodom ili overlok bodom. Ako je rastegljivost tkanine isuviše velika, potrebno je zalepiti lepljivu traku na spoljašnju ivicu i porubiti pored, a zatim odseći ivicu sa lepljivom trakom.

– Da se ivice izreza oko ruku i ramene ivice ne bi razvukle kod rastegljivih tkanina treba ih šiti zajedno sa kosom trakom, između njih.

– Rol kragne i trake okovratnika ili trake rukava razvlače se pri šivenju.

– Da bi se održala rastegljivost pri porubljivanju se mora koristiti igla bliznakinja. Na licu tkanine će se pojaviti dve linije šava, jedna pored druge, a sa naličja se vide rastegljivi cik-cak bodovi.

Advertisements

2 коментара (+додајте свој?)

  1. dragicap...made by me ...
    дец 29, 2010 @ 12:35:02

    Super je trikotža,obožavam da je nosim i šijem.Mada sam ovu oblast izučavala drago mi je da neko piše korisne i lepe stvari ! Pozdrav!

    Одговор

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licenceCreative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerada 3.0 Unported .