Krojenje

Krojeve možemo sami napraviti po uputstvu ili koristiti već gotove krojne šeme. Postoji veliki izbor krojeva i krojnih šema priloženim u modnim časopisima ili na raznim sajtovima.

Ako želimo sami da napravimo kroj moramo tačno ustanoviti svoje telesne mere.

Deo koji želimo skrojiti nacrtamo na papir prema vlastitim merama i uporedimo s merama ostalih krojnih delova, pre nego što počnemo prema njemu krojiti tkaninu. Lepljivom trakom spojimo krojne delove, ivicu uz ivicu, da ih isprobamo. Tako da već na papiru napravimo promene ako je potrebno.

Ne morate biti ekspert da biste bili dizajner svoje garderobe. Isto je kao sa učenjem stranih jezika. Što više vežbate sve ste bolji.

Ova veština će vam pružiti mogućnost da svoje kreativne ideje pretvorite u stvarnost.

Kao i u svemu i u crtanju krojeva postoje neki principi koje moramo da naučimo i da usvojimo. Ti principi se uče postepeno.

Ono što je jako bitno kada se odlučite na ovaj korak je:

     Budite disciplinovani  –Crtanje krojeva može biti težak rad i zahteva veliku koncetraciju.

    Budite pripremljeni – Crtanje krojeva je veština i zato nam je potreban pomoćni pribor kao što su: santimetar za merenje, dugački lenjir za crtanje linija, trougao za crtanje uglova od 45° i 90°, krivuljari za crtanje zakrivljenih linija (hiperbola, parabola, elipsi). Što vam je bolji pribor to će vam izrada krojeva biti lakša i bolja.

    Zavolite greške – Verovali ili ne greške mogu biti jako korisne. One nas teraju da tražimo drugačija a često i bolja rešenja. Preporučuje se barem za početak, da svoj kroj isprobate na nekom jeftinom materijalu i ispravite greške ako je potrebno pa tek onda da sečete materijal koji ste namenili za taj model. Ovakav način vam pruža da napravite izmene za krajnji rezultat, korigujete kroj i ujedno vežbate veštinu šivenja na mašini ili ručno.

    Praktikujte prinudni odmor – Kada vam se desi kreativna blokada ili ne uspevate da rešite problem u kreiranju, ponekad je mnogo produktivnije prekinuti sa radim. Ostavite sve, radite nešto drugo ne razmišljajući o problemu ili rešenju. Provetrite mozak. Ponekad smo suviše blizu rešenja ali ga ne primećujemo. Ali nemojte se bojati da nećete uspeti jer i dok vi ne razmišljate o tome vaš um još uvek će tražiti rešenje problema. To jednostavno treba tako prihvatiti.

    Uživajte u procesu – Nikada nemojte da zaboravite razlog zašto ste nešto započeli. Kada završite bićete toliko ponosni na sebe da ćete zaboraviti sve poteškoće.

Evo primera za crtanje  nekih krojeva: 

– jednostavnu usku suknju možete naći ovde.

– suknja iz polu i punog kruga možete naći ovde.

– haljina za leto ovde.

20 коментара (+додајте свој?)

  1. cecka
    јун 04, 2010 @ 19:21:12

    Molila bih vas da ako postoji mogucnost pored ovih predivnih krojeva haljine i suknji, stavite i kroj pantalona, odnosno postupak izrade kroja zenskih pantalona. Puno puta sam sila na osnovu burdinih krojeva, ali zelela bih da znam postupak izrade kroja na osnovu sopstvenih mera. Imam neke kjige o izradi krojeva, nesto sam skinula i sa sajta, a putevi izrade kroja pantalona u svim slucajevima su razliciti. Sila sam na osnovu tri nacina izrade kroja. Ne mogu da kazem da to nije dobro, cak sta vise, ali nesto ipak ne stoji kako bi trebalo.
    Sajt Vam je predivan. Danima vec trazim nesto slicno.
    Puno, puno pozdrava

    Одговори

  2. dragicap
    јун 06, 2010 @ 17:40:43

    Odeljak o krojenju pantalona jako poucan i sadrzajno bogat .Sobzirom da nesebicno delite savete o sivenju ,molila bih ,ako moze opis uzimanja mere i krojenja kugle rukava . Puno pozdrava!

    Одговори

  3. Ema
    јул 19, 2010 @ 08:18:33

    Pozdrav,

    zaista mi je drago sto postoji ovako jedna stranica, ima mnogo finih stvari na njoj, a pogotovo za nekog kao ja ko je zavrsio zanat pre 15 godina, pa pomalo izasao iz koloseka a zeli da se vrati u taj isti kolosek.
    Krojeve koje sam nasla sam napravila, kao i skinula one vec postojece.
    Imala bih jednu molbu, da li biste mozda mogli da stavite uputstvo kako napraviti kroj za haljinu, ali koja ima ramena, sa rukavima,ako ne bi bilo i suvise da trazim od vas,posto sam gradje koja je malo vise izvan standarda,tako da ne mogu od gotovih krojeva ni jedan da iskoristim za sebe,da ga prilagodim sebi, verovatno ja negde gresim, mozda bi mi najbolje resenje bilo da sama napravim kroj po svojoj meri, ali kao sto rekoh davno je to bilo kad sam zavrsila zanat,tako da bih vam bila veoma zahvalna ako biste stavili uputstvo za tako neki model.

    Unapder zahvalna,

    Ema

    Одговори

  4. Gordana
    окт 14, 2010 @ 01:05:36

    Imam najbolju sestru na svetu…sajt ti je extra…

    Одговори

  5. gorica
    дец 04, 2010 @ 12:49:04

    presrecna sam sto sam konacno pronasla ovaj sait.izadjite mi u susret pa postavite kroj za sako i jaknu.takodje ako je moguce objavite seme krojeva za devojcice i decake od 2-10 god. (pantalone sa tregerima. dzeparice jaknice, haljinice ) ,neku semu za izradu igracaka,unikatnih kecelja za kuhinju…bilo kakve ideje ,sto vise to bolje po nas
    pozdrav i unapred hvala

    Одговори

  6. zorica
    дец 13, 2010 @ 04:08:09

    Molila bih vas da mi pomognete oko sivenja haljinice od veoma malo elasticnog materijala, secenu ispod grudinanize uz telo, ali gornji deo koji ide preko grudi, sa bretelama, ima zabice celom sirinom….pitam vas: da li je potrebno pustiti sire deo preko grdi zbog nabiranja? UNAPRED HVALA!

    Одговори

  7. Dragica
    јан 14, 2011 @ 07:44:23

    Postovani,
    uz postovanje sto postojite i najlepse zelje obracam vam se sa molbom naravno ako ste u mogucnosti. Naime vec duze vreme trazim krojeve za izradu igracaka koji su nekada bili u starim burdama (npr.pingvin, meda ili sl.). Davnih 70-tih godina sam i uradila igracku pingvina cerkama za Novogodisnji poklon ali se to nazalost negde u selidbama zagubilo. Volela bih da to nekako ponovo uradim.
    Unapred zahvaljujem i srdacno vas pozdravjam

    Одговори

  8. Повратна веза: 2010 in review « Sve o šivenju
  9. nada
    мар 09, 2011 @ 23:22:46

    Imam preko 60 godina i sijem za cerku studentkinju i unuke od sina, jer nismo bas u mogucnosti da kupujemo. Izuzetno mi je prihvatljivo vase objasnjene krojenja pantalona. Razumem svaki korak u tom krojenju. Molila bih vas ako mozete da objavite kroj po merama za bluzu sa rukavima i ako imate savet kako krojiti za debele osobe niskog rasta (150 cm). Meni bi najvise odgovaralo ako imate neku skriptu ili sl. koju bih mogla otkupiti od vas. Ali molim vas iskljucivo vase objasnjenje, jer mi je jedino to potpuno razumljivo. Unapred vam se zahvaljujem.

    Одговори

  10. nada
    мар 09, 2011 @ 23:27:30

    Ja se bas ne razumem u ovakvo dopisivanje i nisam bas sigurna da li ste uopste dobili moju poruku. Molim vas odgovorite mi. Hvala.

    Одговори

  11. nada
    мар 18, 2011 @ 03:07:19

    Znam da će ovo zvučati glupo, ali ako sam i dobila vaš odgovor ja ne znam da otvorim vas blog. Nikada to nisam radila. Molim vas ako možete, ili da me posavetujete kako to da uradim, ili na drugi način da mi odgovorite.
    Izvinjavam se za uznemiravanje, ali ja nisam mlada i ne krećem se u društvu koje bi me to naučilo. Hvala vam mnogo.

    Одговори

    • sveosivenju
      мар 18, 2011 @ 23:14:23

      Ja vama hoću da se izvinem što vam ranije nisam odgovorila na vaš komentar. Nisam napisala nikakvu skriptu za krojeve ali ću uskoro napisati post osnovni kroj za bluzu tako da ćete moći da napravite kroj za sebe. Hvala na strpljenju.

      Одговори

  12. nada
    мај 22, 2011 @ 23:09:25

    Ja stalno moram da se izvinjam, pa tako i ovaj put. Nešto ste mi poslali kao Vaš odgovor na moju molbu, ali ja to ni do danas nisam uspela da otvorim i da vidim šta je u pitanju. Ja bih vas najiskrenije molila ako možete da mi pošaljete najjednostavniji e-mail, jer ja drugo ništa ne znam da otvorim. Koga god sam pitala da li zna da otvara blogove odgovara da ne zna. Ako možete da mi učinite uslugu biću Vam neizmerno zahvalna, ako ne, opet hvala na dosadašnjem trudu i oprostite što sam Vam dosađivala i oduzimala dragoceno vreme.

    Одговори

  13. Jovana
    мар 04, 2012 @ 23:33:12

    Zelim da sasijem skroz usku haljinu, klasicnu na top, pa me zanima koji materijal da kupim? Treba mi neki koji je pun elastina. Da li mozete da mi pomognete nekako?

    Одговори

  14. MILENA
    мар 27, 2012 @ 14:12:30

    MNOGO MI ZNAČ E VAŠI SAVETI . SAMA SEBI ŠIJENM PA DOSTA SMOUKO REŠEVAM PROBLEME OKO KROJENJE JER SAM ELEGANTNO POPULJENA I NORAM DA PREPRAVLJAN KROJEVE .

    Одговори

  15. maja
    јун 04, 2012 @ 17:04:11

    Krojačica mi je na osnovu mojih mera i kroja mojih starih pantalona, koji mi je savršeno odgovarao sašila pantalone koje su Ok kada u njima stojim. Međutim , kada zakoračim pantalone me zatežu i sputavaju korak, praveći izrazit nabor ukoso u predelu iznad kolena premakukovima iako su nogavice dovoljno široke. Gde je greška u kroju i kako je popraviti. Unapred hvala

    Одговори

  16. Milena
    јун 17, 2012 @ 20:54:39

    Ja san prezadovoljna ovim sajtom. Puno toga san naučila i obnovila nešto što sam polovično znala . Ako može neki sledeći put da nam objasnite kako se određuju prsni uštci kod ženskih bluza . pozdrav. Milena Beograd

    Одговори

  17. Nina91ž
    јул 17, 2012 @ 20:34:26

    Ovo što je objašnjeno je divno i razumljivo,ali ja bih volela da mi odgovorite na dva dodatna odgovora.1.Kako da kreiram haljinu po želi bez krojeva?
    2.Kako seupali i kako radi montiranje mašine za šivenje?

    Одговори

Постави коментар

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licenceCreative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerada 3.0 Unported .